Oryantiring İle Öğreniyorum

Oryantiring İle Öğreniyorum

Oryantiring İle Öğreniyorum (I'm Learning With Orienteering)

Oryantiring doğada pusula kullanarak önceden belirlenen hedefleri en kısa sürede bulma sporudur. Doğada yapılan bu sporun okul içinde de uygulanması mümkündür. İlk amacımız öğrencilerin kapalı ortamdan uzaklaşarak bu sporu öğrenmelerini istiyoruz. Aynı zamanda farklı derslerin kazanımlarının verilmesinde bu spordan yararlanacağız. Oryantiring yaparken öğrenciler, hazırlanan haritalar üzerindeki doğru hedeflere giderek, hedeflere yerleştirilmiş kazanımla ilgili soruların cevabını, kelime, işaret veya sembollerin anlamlarını ellerindeki kontrol kartına yazacaklar ve bu cevaplar daha sonra kontrol edilecektir. Kısacası öğrenciler spor yaparken öğreneceklerdir.

 

Projemiz 2022 Ulusal Kalite Etiketi almıştır. Öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi kutlarız.

 

30.08.2021 1574

23-08-2022 

23-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-202123-11-2021

23-11-2021

 

 Projede yer alan yedi öğrencimiz TwinSpace sayfasına kaydedildi ve kendilerine kullanıcı adı ve şifreleri teslim edldi.

Kendilerine Web 2.0 Araçlarımızdan Pixton ile avatarlarını proje hesabı ile oluşturmaları istendi. Bu avatarların fotoğraflarının yerine geçeceği ve gizliliğe önem vermeleri gerektiği söylendi.

Seven of our students involved in the project were registered on the TwinSpace page and their usernames and passwords were handed over.

They were asked to create their avatars with their project account with Pixton from our Web 2.0 Tools. They were told that these avatars will replace their photos and that they should care about privacy...

  

Proje öğrencilerimiz ile ilk yüz yüze toplantımızı gerçekleştirdik. Okul Müdürümüz Arif DEMİRTAŞ ziyaret ederek bizlere başarı diledi. Öğrencilerime oryantiring sporu ile alakalı Twinspace sayfamızda eğitim videoları izletilerek genel bir bilgi sahibi olmaları sağlandı.

We held our first face-to-face meeting with our project students. Our School Principal Arif DEMİRTAŞ visited and wished us success. My students were provided with general information by watching educational videos on our Twinspace page about orienteering.

 23-11-2021

 Oryantiring sporu doğada hedefleri sırayla bulma etkinliğidir.  Hedef olarak üçgen turuncu/beyaz fenere fener denir. Öğrencilerimiz ile kırtasiye malzemesi ile fener yapma etkinliği yaptık. Her öğrenci tarafından bir tane hazırlandı ve bu panoya asılarak sergilendi.

Orienteering is the activity of finding targets in nature in order. A triangular orange/white lantern as a target is called a lantern. We did a lantern making activity with our students using stationery materials. One was prepared by each student and displayed on this board.

 

 23-11-2021

Oryantiring İle Öğreniyorum projemizde 3. etkinliğimiz olan Hafıza Oryantiringi çalışması yapıldı. Bunun için kullanılan araçlar: Antreman Tabağı, Tabak Yerleşim Planı, Hafıza Kartları. Projemizde ki 6 öğrenci ile etkinliğimiz başarı ile gerçekleştirildi.

Memory Orienteering, which is our 3rd activity, was carried out in our I am Learning with Orienteering project. Tools used for this: Training Plate, Plate Layout, Memory Cards. Our event was carried out successfully with 6 students in our project.

 

 23-11-2021

 Oryantiring İle Öğreniyorum projemizde 4. etkinliğimiz olan Pixel Oryantiring etkinliğimizi bitirdik. Öğrencilerimiz tarafından kendilerine verilen pixel etkinlik kağıtlarını verilen anahtar ile yapmışlardır. Etkinlik sonunda Türk Bayrağı ortaya çıkmıştır.

We have finished our 4th event, Pixel Orienteering, in our I am Learning with Orienteering project. They made the pixel activity papers given to them by our students with the given key. At the end of the event, the Turkish Flag was revealed.

 

 23-11-2021

Projede yer alan öğrenciler ile Grid Oryantiring Etkinliğini yaptık.

We held the Grid Orienteering Event with the students involved in the project.

 

 23-11-2021

Proje öğrencilerimiz evlerinde hafıza oryantiring etkinliğini yaptılar ve fotoğraflarını bizimle paylaştılar.

Our project students held a memory orienteering activity at their home and shared their photos with us.

 

 23-11-2021

Proje öğrencilerimiz ile okul bahçesinde matematik oryantiring etkinliği yaptık. Öğrencilerimiz kendilerine verilen 100 rakamını tabaklarda yer alan işlemleri sırasıyla yaptıktan sonra 1292 sayısını elde etmeye çalıştılar. 

We held a math orienteering activity in the school garden with our project students. Our students tried to obtain the number 1292 after performing the operations on the plates in order for the number 100 given to them.

  23-11-2021

Öğrencilerimiz kelime avı etkinliğini evlerinde yaptılar ve fotoğraflarını paylaştılar. Öğrencilerimiz oryantiring ile ilgili kelimeleri taradıktan sonra kalan harfleri yan yana getirdiklerinde ORYANTİRİNG ÖĞRENİYORUM ifadesine ulaştılar.

Our students did the word hunt activity at home and shared their photos. When our students scanned the words related to orienteering and brought the remaining letters side by side, they reached the expression I am learning orienteering.

 

 23-11-2021

FlexClip: Final ürünü olarak projemizin konusu olan: Oryantiring ile ilgili bir video çalışması yaptık. Her okul 1'er dakikalık videoları kendilerine ait konu ile ilgili hazırladılar. Bu konular ve videolar birbirinin devamı ve tamamlayıcısı olduğu için 11 okul 11 dakikalık bir video meydana getirdiler. Bu video oryantiringi hiç bilmeyen bir kişiye konuyu öğreten faydalı bir video oldu. Emeği geçen öğrencilerimize teşekkür ederim. Bizim hazırladığımız videonun konusu Haritanın Dili: Haritada kullanılan işaretler ve bunların anlamı oldu.

FlexClip: As the final product, we made a video about the subject of our project: Orienteering. Each school prepared 1-minute videos about their own subject. Since these topics and videos are a continuation and complement to each other, 11 schools created an 11-minute video. This video has been a useful video that teaches the subject to a person who has never heard of orienteering. Thank you to our students who contributed. The subject of the video we prepared was the Language of the Map: The signs used on the map and their meanings.

 

23-11-2021

 Google Classroom: Karışık Okul Takımları Kapsamında 6 öğrencim farklı okul ve öğretmenlerin sınıflarına dahil oldu. Benim sınıfımda yer alan dört öğrenciye Coğrafya ile ilgili ödev yolladım ve öğrenciler bu ödevi yaparak bana yolladılar.

Google Classroom: Within the scope of Mixed School Teams, 6 of my students were included in the classes of different schools and teachers. I sent homework on Geography to four students in my class, and the students completed this homework and sent it to me.

 

 23-11-2021

Projemizde yer alan ve bütün aktiviteleri bitiren 6 öğrencime katılım sertifikalarını teslim ettim ve öğrencilerim ile bugünün anısına bir fotoğraf ile anı ölümsüzleştirdik. Emeği geçen öğrencilerime sonsuz teşekkür ediyorum.

I delivered the certificates of participation to 6 students who took part in our project and completed all the activities, and we immortalized the moment with a photograph in memory of today's students. I would like to thank my students for their hard work.

 

 23-11-2021 

İşbirlikçi ürün kapsamında 5 Aralık Dünya Engelliler Günü için 2022 Takviminde okulumuza ait sayfayı öğrencilerim ile beraber tasarladık ve yayınladık. Takvime aşağıda ki linkten ulaşabilirsiniz.

As part of the collaborative product, we designed and published the page of our school together with my students in the 2022 Calendar for December 5, International Day of Persons with Disabilities. You can access the calendar from the link below.

https://www.canva.com/design/DAEv5-oSK6g/-4N9ricpvVaGyqj28Rwp-g/view?utm_content=DAEv5-oSK6g&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

 

https://www.canva.com/design/DAEv5-oSK6g/-4N9ricpvVaGyqj28Rwp-g/view?utm_content=DAEv5-oSK6g&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=sharebutton

 

30-08-202130-08-2021